tisdag 1 september 2009

Svininfluensa

Jag känner mig lite nervös det gör jag samtidigt som det känns ganska overkligt att lilla jag ska drabbas av ett bamsevirus jag menar hur skulle jag kunna få det? Jag tycker också att det känns lite överdramatiserat det här med svininfluensan. Media säger att det är hur stort som helst samtidigt som de säger att man inte skall vara orolig. Ska man vara det eller inte det skulle jag vilja ha svar på. Det känns som om mina frågor inte har några svar, det finns ingen som kan svara på mina frågor.

Om jag tänker efter så visst skulle jag kunna få influensan för jag åker mycket kollektivt och arbetar i skolan men behöver jag ta sprutan? Den är också fylld med risker, det stod att man till och med kunde bli förlamad! Det vill jag verkligen inte bli.

Jag får helt enkelt göra som jag alltid har gjort vänta och se och sedan ta ett beslut som låter vettigt. Jag är inte alltid impulsiv men ibland.

-finula grubblar -

2 kommentarer:

Heffa sa...

"Den nya influensan" som den numer kallas är MYCKET MILDARE än en vanlig influensan. Nackdelen är bara att vi inte är vana vid detta virus varför så många kommer att drabbas. Dödstalet torde vara ännu högre vid en vanlig influensa om lika många drabbades.

De som löper störst risk att drabbas är killar mellan 15-30 sammt småbarn och äldre. Så ta det lugnt!!

//Heffa

finula sa...

Så om jag förstått dig rätt så bör jag inte ta någon spruta? Jag känner mig lugnare nu efter dina kloka ord heffa, tur att jag har en kompis som är sjuksyrra :)