fredag 16 april 2010

Otålig

Jag börjar bli lite otålig för tillfället. Det känns som om tiden slöar sig fram bara för att jag vill ha maj nu. Jag orkar snart inte längre hålla mig, jag vill säga ja nu! Å andra sidan så låter jag som mina elever just nu för de tror också att maj är jättelångt borta så de behöver inte anstränga sig på lektionerna just nu för uppgifterna ska inte lämnas in förrän i maj ändå. Sanningen är ju att maj faktiskt är om två veckor och då blir jag mindre otålig.

På tal om otålighet så vill jag göra det fint i trädgården också, och det ska faktiskt bli väldigt roligt. Då får jag njuta av en under bar trädgård i år igen. :) Men jag ska inte göra i ordning där förrän i maj heller för våra kära rådjur som bor i knutarna kommer och äter upp alla blommor som planteras innan maj.

Så frustrationen höjs och jag blir bara trött och otålig men den som väntar på något roligt väntar ju alltid förlänge.

Nu ska klagomuren umgås med sin älskling.

Inga kommentarer: