onsdag 28 april 2010

Den underliga frisören

Jag var hos frisören idag. Jag skulle färga håret och det kändes bra innan jag fick reda på att min vanliga frisör inte skulle färga håret. Sådana saker gör mig nervös, jag tycker inte om idén att se hemsk ut i håret inför min kära nämligen. Jag vill ju inte att hon ska tänka att usch är det hon jag ska vara med? Hur som haver så blev håret helt ok för min vanliga frisör sa vilka färger jag skulle ha så hon hade koll. Undra om min osäkerhet syntes?

Efter att hon tvättat bort färgen så skulle hon föna mitt hår och hej och hon fönade en fin kärring frisyr åt mig. Helt ärligt jag är faktiskt inte 50 utan 28 lite koll borde hon väl ha på vad som är inne? Men tyvärr så verkade det inte som det så där satt jag med mitt hår som hade helt okej färg men ack så konstigt fönat. Vad kunde jag göra? Vara tacksam för att hon höll saxen så långt borta från mig som möjligt förmodligen.

På vägen hem så märkte jag hur folk tittade på mitt hår, jag vet att de inte tyckte att det var något fel på färgen men jag vet att det var fel på frisyren. Inte min stil av frisyr så det var inte så mycket jag kunde göra åt den just då men när jag kom hem kunde jag det. Så nu ska jag göra en hårinpackning och se till att inte se ut som en 50 åring i håret utan snarare som en 30 åring.

-finula, fin i håret igen-

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skrev förut att du hade ångest inför döden, kanske denna BBC dokumentär om Nära döden upplevelser kan skänka lite tröst och hopp..

http://www.youtube.com/watch?v=w6lXx86fm6A&feature=related