fredag 13 augusti 2010

...och snart är även min semester slut..

Det börjar sakta dra ihop sig nu till jobbstart. Jag har bara helgen kvar och på måndag är det meningen att jag ska befinna mig på arbetet. Jag antar att jag är en av de sista människorna på jorden som ska säga att åh nej är semestern redan slut men jag säger det ändå. Jag har nu haft åtta härliga semesterveckor men inte katten känns det roligare att gå till jobbet för det. Semestern har varit helt fantastisk och jag känner mig riktigt utvilad.

Den största anledningen till varför jag inte jublar inför måndagen är nog att jag vet att snart ska jag vara mammaledig. Sitta där på måndag och verka intresserad av vad som kommer hända det här läsåret är inte riktigt min grej. För om jag ska vara ärlig så struntar jag i det. Det känns som om det inte angår mig riktigt även om det gör det i allra största grad. Det som jag är intresserad av är pyret och hur pyret rör sig i magen och om kläderna vi köpt passar eller är förstora. Det skulle jag vilja prata om på måndag och förhoppningsvis så kommer min kollega på måndag som ska ha barn i september så kan vi prata om sådana viktiga saker ihop.

Jag är även lite bitter (läs mycket) alla på jobbet ska få flyga till Riga på onsdag och gå på konferens men inte jag inte för flygbolaget säger nej. När jag sedan läste vidare så såg jag att om jag ändå skulle vilja åka och det skulle hända något så är det jag som får stå för notan. För det finns inget försäkringsbolag som går in och betalar en sjuktransport hem från Riga till Sverige. Kostnaden för ett sådant flyg ligger på omkring 150 000kr då slog det mig att det var kört. Vi får ta Riga nästa år jag, pyret och älskling.

Nu ska min sista lediga dag, förutom helgen firas genom bokläsning, lätt städning av lägenheten och en kort promenad.

-finula, hatkärlek till jobbet-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håll ut..snart kommer det ut en liten gudasöt Calle kanske? :)

finula sa...

Ja du vem vet, men Calle ska han nog inte heta...