onsdag 25 juni 2014

Förståelse

Jag söker efter förståelse just nu, efter ord som tillsammans ska bilda meningar och då kanske jag ser det tydligare eller? Jag är en sån som hoppas, vrider och vänder på mig själv för att förstå och vill prata men ändå inte för jag orkar inte höra några svar.
Psykolog timmarna är slut och jag är kanske lite starkare, massvis med ord i huvudet och vetskap om mitt liv och mina val. Ändå så är det så skört. Jag orkar knte längre förstå jag orkar inte längre blickar som inkluderar det som inte finns, jag orkar inte tystnad men framför allt så orkar jag inte med människor som vänder allt till sin egen fördel.

Visst kan det verka svart ibland men just nu sitter jag i det svarta och är starkare än någonsin för jag har inget att förlora, jag kan bara vinna.

//finula

Inga kommentarer: