fredag 6 mars 2015

Våga för att vinna

Jag måste ta steget ut, rakt ut och våga chansa lita på att jag faktiskt kan den här gången. Jag kommer längta och hoppas fram till dess att jag faller ihop och dör. Jag har en längtan som går ut på att bli vältränad, jag vet att jag förmodligen inte kommer bli lika vältränad som jag var när jag var yngre men någonstans har jag misst kontrollen. Nu har jag lyckats låta bli godis i två veckor men inte bullar.
Jag är stolt över mig själv men jag vet att min kropp måste sluta med bullar också. Varför kan man ju undra men där har jag ett väldigt enkelt svar och det är pga min mage. De smärtor jag får efter att ha ätit bullar och dyl. Är inte nådigt. Jag har en dröm också och det är min drömvikt på 55 kg och med mina 63 så är jag långt ifrån drömmen. Jag ska våga ta tag i mig själv utan att bli för bedömande och kränkande mot mig själv.

/finula

Inga kommentarer: