lördag 9 februari 2008

Det där nya...

Nu är det färdigt. Mina fem år som jag kämpat mig igenom är avklarade. Äntligen är det klart. Jag är färdig med min utbildning. Någonstanns inuti är jag stolt över mig själv stolt för att jag faktiskt åstadkommit något stort i mitt liv. Jag trodde aldrig att jag skulle fixa det här för vägen dit har varit lång och full med hinder. En annan del av mig bara suckar och tänker att jasså du du är stolt över vad? Jag hatar den delen och försöker begrava den så långt ner som det går för den gör ingen nytta utan den bara skapar prestationsångest. Det roliga är att nu när jag är klar med min utbildning så borde det vara självklart att jag vill ha min examen mitt betyg men nehejdå så lätt ska det inte vara, man måste nämligen ANSÖKA om den som om jag inte skulle vilja ha den. En del av mig blir trottsig och tänker att nej men då söker jag inte den då undra vad de skulle säga då? Förmodligen inget utan bara undra vilket pucko som pluggat i fem år utan att ta ut sin examen.

En del av det nya är mitt jobb, mitt jobb som i början var kaotiskt som gjorde att ångesten kokade uppe i huvudet och gjorde att ont i magen blev en vardag för mig. Men nu är det bättre, jag njuter när jag får vara där njuter av att veta att jag gör skillnad att det är på riktigt. Jag älskar mina kära små elever, de är helt underbara på sitt egna lilla sätt. Ingen dag med de är likadan man vet aldrig vad man kan förvänta sig.

En annan del av det nya är mitt nya träningskort. Jag har ännu en gång börjat på friskis och svettis och det är kul. Superkul! Jag älskar att träna där och jag känner mig hel igen beträffande träningen. Jag har ju tränat på vanligt gym ett tag men det har inte varit samma sak. På stora pampiga gym finns det folk som inte är som jag. De försöker visa upp sig och bevisa att de är vackrast i hela världen, medan på friskis så får man äkta vara där har du en blandning som är underbar. Alla är olika och alla är välkomna. Jag har hittat hem ännu en gång och det bästa av allt är att jag får träna tillsammans med min kära flickvän. Det hon inte vet är att friskis är väldigt speciellt för mig, eller jag tror att hon börjar ana det lite nu. Kritiserar man friskis så kritiserar man hela mitt liv. Ja det är faktiskt så. Vi har i varje fall börjat träna där tillsammans och det är jättekul för jag älskar att träna med henne och hon tycker om att träna med mig också tror jag...

-finula, tycker om sitt nya liv-

1 kommentar:

Anonym sa...

klart jag tycker det är kul att träna med dig oxå ju! ;)