onsdag 16 april 2008

Tillökning

Ja det har blivit tillökning här i familjen. Vi har nämligen skaffat oss en rottweilervalp. Hon är bland det sötaste som finns och det är det många som tycker. Jag hämtade henne från flickvännens jobb i dag och fick uppleva något otroligt obehagligt på vägen hem. Det var flera människor som kom fram och klämde och kände och daltade med min lilla valp, jag blev faktiskt irriterad och tänkte ta min valp och gå men man får inte göra så. Så i stället så satt jag där snällt och lyssnade på deras synpunkter och daltande även om jag ville dra. Hur kommer det sig att de tyckte att de har rätt till att sitta och dalta med min vovve? Är det så att bara för att jag har en valp så blir hon allmän egendom? Hur som haver så är det lite trevligt att andra tycker att hon är så söt och kommer och säger det men det finns en gräns och den gränsen går vid att de ska klappa min valp.

Det värsta av allt är ändå alla kloka råd som jag får hela tiden. Jag orkar inte lyssna på alla dessa råd som haglar över mig. Det här är vår valp och vi ska försöka att göra så gott vi kan och vet. Tack men nej tack till alla råd och funderingar.

Äsch nu ska jag bara ta och varva ner efter dagens bravader och hoppas på att morgondagen blir bättre, det bästa av allt har jag ju nu, min kärlek och min vovve. :) så jag tar min vovve och sätter mig och gosar med henne lite nu innan kärleken kommer hem för då ska vi äta middag.

-finula, har allt hon vill ha och lite till-

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Notebook, I hope you enjoy. The address is http://notebooks-brasil.blogspot.com. A hug.

Heffa sa...

Åhh!! Gratulerar!! Visa bild!!

Kram

finula sa...

Tack heffa. :) Det borde komma en bild men kameran har gått sönder. Men vi skulle kunna ses någon dag så får du träffa henne på riktigt..
kram

Charlie sa...

Men du! Man kan faktiskt säga till. Du kan skylla på att hon är under träning och säga nej. Vi gör så när det blev för mycket med våran hund och daltande, för det slutade med att han bara ville hälsa på människor hela tiden!