söndag 20 april 2008

Varför?

Jag vet inte riktigt varför jag envisas med att påstå att jag vill bo i Stockholm? Det kanske är bara för att sambon i fråga sätter? Vad är det som är bra? Det är stort ja visst, man är mer anonym självklart men sen då? Det är dyrt att köpa lägenhet, om du över huvud taget hittar en som du kan tänka dig att flytta till. Det finns massor med dryga människor som inte förstår och det är långt till exakt överallt. Den här smeten sitter jag och försvarar? Varför, jo det är klart för att jag är feg och bekväm. Det kanske är därför det känns lite tomt inuti för jag försvarar något jag inte tror på något som jag egentligen inte bryr mig om. Jag skulle kunna sitta och säga att mina vänner bor här men hey hur ofta träffar jag dem egentligen? Inte speciellt ofta och kan man bo kvar någonstans när man inte bryr sig när man vill bort till något annat? Jag vet inte som det känns nu så skulle jag kunna flytta bort om jag var säker på att jag skulle få ett jobb. Någonstans där det skulle vara lika långt för båda.

Jag satt och tittade på villor nyss, det fanns ganska många och om man säger så så var priset lite billigare ju längre bort man kom från Stockholm den där staden som jag sitter och försvarar. I tex örebro kunde man få en villa på 89 kvm för 2400 kr i månaden med lån och hela rubbet i nyköping kunde man få en lika stor villa för 4000 kr i månaden. Vad skulle den villan kosta här tro? Närmare 9-10000 kr om ens det skulle räcka. Så jag vet inte jag ska nog bli lite öppnare jag vill ju gärna bo i villa eller radhus och det kommer vi aldrig ha råd med att bo i här så varför inte, om det inte känns bra så är det ju bara att flytta tillbaka. Å andra sidan så är det ett år kvar tills jag behöver fundera på sånt för då är sambon färdig med sin utbildning.. nåja nog om det nu ska jag laga lite mat och gosa lite med Nova..

-finula, tappar fästet ibland-

2 kommentarer:

Heffa sa...

Jaa!! Klart vi måste ses!!

Nu drar jag iväg på golfkurs så att jag får mitt gröna kort. Snacka om att jag blivit golftorsk.. *pinigt* Kommer hem ikväll!!

Kram

Heffa sa...

Grattis grattis på din stora dag!!

Kram