onsdag 8 juli 2009

10 i topp om saker jag ogillar.

10. Min allergi Jag hatar att vara allergisk riktigt avskyr det faktiskt och inte blir det bättre med tiden heller. Jag vet att vi borde sälja hunden men det är svårt för jag tycker ju om den där saken på fyra tassar med tillhörande svans, så vad gör man? Lider och står ut eller gråter och mår bättre?

9. Saker jag inte hinner göra under en hel dag. Jag ogillar starkt att inte vara amibitös och orka göra det jag borde. Det vill säga gå ut med hunden på milslånga promenader. Förra veckan kunde jag klaga på att det var för varmt men den här veckan då vad ska jag gnälla på nu? Äsch det är väl bara att ta sig i kragen. Hunden måste ju ut på minst tre timmars promenad per dag.

8. Gnälliga tonåringar. Jag ogillar när mina elever gnäller på det lilla minsta. Jag har äntligen kommit fram till det. Men de är underbara också det är inte bara negativt med de. Jag älskar ju mitt jobb och ibland så längtar jag tillbaka dit även om jag ska njuta av min semester.

7. Min chef. Ja nu tänker vissa av er att jahap det hör till men det gör det faktiskt inte. Jag skulle mer än gärna gilla honom men på den sista tiden har han blivit ja jag vet inte konstig och grinig. Han kanske har hamnat i klimakteriet eller något liknande. Jag funderar just på om män kan hamna i klimakteriet men det kan de säkert eller vi säger att de kan det.

6. Vilodagar. Jag har skaffat gymkort och jag älskar att gymma, jag skulle kunna bo på ett gym så hemskt är det faktiskt. Nu har min sambo kommit på det där med vilodagar det som förr inte gällde mig men alla andra. Jag hatar vilodagar jag bara känner hur kilorna växer och väller över mig.

5. Bilen som är trasig. Jag tycker inte om att bilen inte fungerar. Kan den inte bara lägga av, eller det var fel uttryck för den har ju lagt av men jag menar kan det inte bara fungera som den ska och ta oss från punkt A till punkt B och så vidare, nope tydligen inte.

4. Regnet. Det är ingen kul med regn så är det bara jag älskar när det är soligt, varmt och klibbigt. Jag älskar att känna hur solen steker mot mig och gör mig varm inuti men nope inte idag och inte igår. Det sägs att det är bra med regn och det är det säkert för alla andra förutom för mig.

3. Tom plånbok. Jag vill ha pengar, mycket pengar så att jag kan gå och handla nya kläder och skor. Jag vill handla galet mycket men det går inte så bra när man inte har något att betala med för då får man inte köpa något heller.

2. Inre röster. Jag tycker inte om min inre röst och den tycker inte om mig heller kan jag tänka mig. Så då är vi överens om en sak åtminstone. Jag vill lyda och den vill bestämma men det får inte gå till så för jag måste få välja själv inte hela tiden göra som den vill trots att den skulle må toppen då.

1. Nu är vi framme vid det som jag ogillar mest på den här jorden och det är falskhet. Människor som är falska, elaka och idiotiska bara för att de ska vinna på det. Jag tycker att alla människor är lika mycket värda och det finns inte någon som är bättre än någon annan men men det är så det ligger till. Folk är som de är.

-finula, glad för igår var det vilodag-

Inga kommentarer: