torsdag 2 juli 2009

Tiden rinner iväg

Hur kommer det sig att tiden går så fort? Jag hinner knappt ha tänkt en enda bra tanke innan klockan slår tio på kvällen. Jag skaffade nytt pass igår i och med att vår kära rottis åt upp den förra eller snarare tuggade på den tills den var full av hål. Jag tyckte dock att jag hade kunnat åkt ut och rest med den fortfarande den var inte så söndersmulad men det är just det att polisen och jag tyckte inte riktigt samma sak.
Det resulterade i en åktur till stan. Jag hatar stan, tycker inte om att sitta i en lokal och vänta på min tur men det var det jag fick göra jag hade ju inte direkt något val, eller jodå val hade jag. Jag behöver inte åka utomlands och därmed behöver jag inget pass men jag är en sådan person som vill vara impulsiv, inte planera och hålla på men men nu är den beställd i varje fall och kommer förmodligen om två veckor för alla vet ju att det tar längre tid på sommaren. Nu sitter jag mest och drömmer mig bort till vattnet för det här vädret som vi har just nu är underbart! Jag älskar värme men någon som inte gör det är rottisen. Hon ligger mest och sover på dagen och försöker äta upp alla elaka myggor och getingar som flyger in genom de öppna fönstren.

Jag har semester nu, 7 långa veckor som jag får äran att fördriva på bästa möjliga sätt. Jag har ett bra sätt att fördriva dessa på det är nämligen att sitta och läsa böcker i solen. Det där med solen tycker inte mitt hjärta om för hon måste tyvärr jobba hela sommaren förutom vecka 33. Det är bra för då får vi en vecka ihop!!! Jag är så stolt över mitt hjärta hon kämpar och står i. Hon jobbar på gym så hon har massor att göra. Jag har också saker jag borde göra, damma, dammsuga, moppa golvet, diska, träna, gå igenom höstens böcker men istället så sitter jag framför datorn och sitter i solen och läser min bok som är så fruktansvärt bra att jag inte kan släppa den från händerna.

Jag börjar känna mig trygg i det nya området också. I början var det lite läskigt men nu är det inte ett dugg läskigt det är bara bra och underbart och vår fina lägenhet är så underbar så det så. Jag älskar att bo här eller tycker om eller vad man nu skall kalla det för.

-finula, i behov av ord-

Inga kommentarer: