måndag 28 juni 2010

Budget

När jag träffade min lilla älskling så lärde hon mig att man måste göra en budget så att man har koll på vart pengarna går. Innan jag träffade henne så gjorde jag av med pengarna jag hade och så var det med den saken. Hade jag inga pengar kvar så hade jag inga pengar kvar och tvärtom så klart. Nu är jag helt besatt av min budgett eller nej det är jag inte men jag har koll. Jag satt nyss och fingrade lite på den för att se hur olika lösningar skulle se ut. Det är ganska skönt faktiskt att ha koll på vart pengarna tar vägen. Nu vet jag att det har gått väldigt mycket pengar till pyret och med all rätt. Pyret får kosta pengar det är bara så. Det är ju vi som har sett till att pyret är på väg så lite sent att ångra sig nu, inte för att vi gör det heller.

Vi var tvungna att lämna vår lilla jordgubbe på service idag. Bilar är bra när de fungerar men när de ska lagas så kostar de pengar. Nu förväntar jag mig inte några stora summor direkt utan det rör sig max om ett par tusen. Det ska fixas med en ny kamrem och sen en felsökning. När det kommer just till bilar så har man inte så mycket att välja på. Vill man köra bil så måste man betala det är väl bara så. Det som var skönt var att elhissarna till fönstrerna fungerade trots allt. Så vinterns krångel berodde nog bara på att den hade fryst fast. Så jag beslöt mig för att ta bort det från att fixa listan som bilmekanikern skrev. För jag hade ner fönstrerna och sen tog jag upp de igen så det ska inte vara något krångel. Blir det trassel med elhissen igen så tar vi det då. Nu vet ju både jag och älskling att mekonomen fixar det annars för en rätt så bra prislapp. I varje fall att få upp den. ;)

Nu ska jag ta och ringa lite samtal och förhoppningsvis få lite bra svar.

- finula, äntligen lite lugn och ro-

Inga kommentarer: