tisdag 29 juni 2010

Billigt?

Nu var bilen färdig. Det var tydligen inte fel på den utan det var bara kamrem som skulle bytas och handbromsen dras åt. :) Sen bytte han något filter till kupefläkten också och det var tydligen tur det för den hade nog inte blivit bytt på väldigt länge misstänkte han.

Det blev en billig lagning av bilen och nu vet vi att den håller i varje fall fram till hösten för då ska det väl bytas lite saker på den igen. Det är väl så med bilar att de ska lämnas in lite då och då för att de ska hålla så länge som möjligt.

Jag sitter och funderar på om det var så billigt att laga den trots allt men jag tror det. Ordet billigt är väl fel egentligen att använda snarare inte så farligt dyrt som vi hade räknat med. Så nu höll budgeten i varje fall och jag som misstänkte att det skulle bli hur dyrt som helst. Det hade förmodligen kunnat bli hur dyrt som helst också om vi hade haft otur. Om det är någon gång som det kan bli hur dyrt som helst så är det tydligen när kamremmen går av och slår sönder hela motorn. Usch vilket hemskt scenario men som tur är slipper vi det.

Glädjen över bilen kommer bli långvarig hoppas jag och i eftermiddag får vi hämta hem vår fina volvo. Då ska vi även ta en tur till babyland och se om vi får hämta ut vår babybox sen ska jag köpa ett stöd som gör att ryggen förhoppningsvis håller ett tag till. :)

Men först innan allt detta så blir det mellanmål och efter det blir det till att sitta i telefonköer. :)

-finula, glad och hungrig.-

Inga kommentarer: