torsdag 1 juli 2010

Lägenhet eller hus?

Förr tyckte jag att det var bättre att bo i en bostadsrätt än att äga ett helt hus. Vad var det för skillnad? Men ju mer jag tänker på det desto större blir övertygelsen om att pyret ska växa upp i ett hus. Det är klart att lillen ska ha det allra bästa eller hur? Frågan är bara var hittar man huset där man vill bo? Och framför allt hur ska jag och frugan komma överens om var vi ska köpa huset? Vi är i varje fall överens om att vi måste ha jobb båda två vi kan ju inte direkt bara ta pyret och sticka? Det vore väl ganska idiotiskt rent ut sagt.

Vi har tittat på lite hus och kommit överens om att vår budget inte tillåter lyxhus direkt. För att vara exakt så tillåter budgeten ett mindre hus men vem har sagt att man måste bo i ett slott? Jag tror att pyret blir nöjd bara den får en gräsmatta att leka på och lite bärbuskar. När tanken på hus slår mig så känner jag mig gammal sådär jättegammal som jag inte vill vara. För det är väl så att det bara är gamla som skaffar hus men jag får ge mig. Mina fördomar får väl gå och lägga sig så att jag kan leva ett normalt liv.

Vi kommer inte att flytta förrän nästa år så att grubbla på tankarna just nu är väl ganska dumt. Visst är det bra att titta lite men som sagt det är inte årets stora projekt det känns som om det räcker med det vi har gjort och det vi har framför oss. Två saker per år borde vara perfekt. Sen får man se hur det går nästa år med hus och andra projekt.

-Finula, nöjd med sina beslut-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte radhus?

finula sa...

Ja radhus är mysigt också. :)

Heffa sa...

Vi letar också hus. Förhoppningsvis flyttar vi nästa år. Fatta vad underbart att äga ett eget hus!! Radhus är inte lika kul..