måndag 12 juli 2010

Gott och blandat

Det skulle åska här om dagen, men ingen åska och inget regn. Skönt tycker väl de flesta men jag tillhör de som väntar på regnet och åskan. Jag kände till och med hur det luktade regn i luften men förmodligen var det bara inbillning Det kom lite regn idag men lite regn gör inte saken bättre jag vill ha massvis med regn som bara öser ner från himlen. Ja du den som väntar på något gott väntar väl alltid för länge.

Igår var vi på gålö, det var hur skönt som helst jag satt i skuggan och frugan satt i solen och njöt. Jag är inte den som brukar ligga i skuggan men det var hur skönt som helst. Sen gick vi ner till vattnet och doppade oss. Pyret trivdes i skuggan och jag förstår honom. Det var första gången på länge som magen vart sval igen.

Idag var vi och hälsade på min vän och hennes nyfödda bebis. Han var så fin så att jag blev helt till mig, och det gör ju inte att man längtar mindre efter pyret direkt. Min älskling vart också helt såld på det lilla livet som låg och sov, han var verkligen underbar. Det var även trevligt att träffa min vän igen efter ja vad kan det vara ett år. Vi är verkligen bra på att träffas, vi får nog se till att ses lite oftare fram över.

-finula, drömmer om att det ska bli oktober-

Inga kommentarer: