måndag 5 juli 2010

Go pyret

Pyret har invaderat min kropp ordentligt. Jag svettas, mår sjukt illa, är hungrig hela tiden, vaknar varje gång jag vänder mig om i sängen och känner sparkarna i magen hela tiden.

De första sakerna är ju inte så underbara men sparkarna i magen och kullerbyttorna gör det hela värt det flera gånger om. Vi älskar att sitta i soffan och känna pyret sparkas och göra dessa kullerbyttor. Tänk vad det rör sig. Hur kommer det sig att den lilla orkar röra på sig så mycket?

Jag sitter fortfarande och väntar på vad jag ska bli sugen på men jag kan inte komma på något speciellt som jag skulle vara mer sugen på nu när jag är gravid till skillnad från annars. Det enda jag vet är att jag mår illa av olika saker hela tiden. Ena dagen kan jag t.ex. äta varmkorv medan dagen efter så är det, det äckligaste jag vet. Det är ju lite irriterande men vad står man inte ut med.

Pyret kommer om ungefär tre månader, ja det går inte att säga exakt för jag antar att pyret kommer när den är redo. Samtidigt så är den beräknad att komma om prick tre månader idag. Men som en smart person sa vi börjar inte livet med att komma i tid så hur kan man förvänta sig att folk ska komma i tid överhuvudtaget?

-finula, njuter av pyrets liv i magen-

5 kommentarer:

Heffa sa...

Åhh, önskar jag också kunde njuta av livet i magen just nu!! Men men.. Snart är han här!
Kram

finula sa...

Kan tänka mig det jag. Jag väntar ju också på sms som säger att nu är han här, eller i bästa fall ett mms. Så det är inga krav heffa ;)

Heffa sa...

Det kommer bildbevis när dagen är inne! Kram

Anonym sa...

Ingen bild på den stora magen?

finula sa...

I framtiden kanske men inte just nu...