måndag 4 oktober 2010

24 timmars kärlek

Efter nitton timmars förlossning var hon äntligen i vår famn. Vår fina dotter Celine är äntligen här. Känslan av att ha henne här känns overklig. Det känns som om det snart kommer någon och knackar på dörren och säger att ja nu ska jag komma och hämta henne. Men jag vet att det inte är så och det är skönt.

Celine tycker om att vara uppe på natten vilket gör att även finula är uppe mitt i natten. Det värsta Celine vet är när jag får skrattattacker mitt i amningen. Då brukar hon titta upp på mig och jag tror nog att hon tänker att jag vill inte ha någon milkshake mamma så lägg av att skratta. Exakt då blir det omöjligt att låta bli utan då bubblar det över ännu mer.

Vi har vart på äventyr också vi tre. Små korta äventyr såklart med tanke på att hon är så liten. Det är lite läskigt fortfarande att klä på henne kläder och ta henne ut på promenad för man vet inte riktigt hur mycket kläder man ska ha på henne för vi vill inte att hon ska frysa men inte heller tycka att det är för varmt.

-finula, det är nu det roliga börjar-

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad underbart att eran dotter nu äntligen kommit till er. Visa gärna några kort på underverket :)

Anonym sa...

Vad underbart att eran dotter nu äntligen kommit till er. Visa gärna några kort på underverket :)

Anonym sa...

Vad underbart att eran dotter nu äntligen kommit till er. Visa gärna några kort på underverket :)

Heffa sa...

Hon är så himla fin!! Kram från Douglas