söndag 9 september 2007

Flytta?

Jag skulle vilja flytta, och då menar jag inte bara byta lägenhet utan även byta stad. Jag är less på Stockholm riktigt less på människor i allmänhet, less på att stressa, på att stöta ihop med människor jag inte vill träffa osv. Jag är ju färdig snart med mina studier så varför inte tänker jag när jag tittar på ams hemsida. Men vart vill jag bo då? Jag känner ju inte till några andra ställen än Stockholm liksom Funderar på England de har lite lärartjänster i svenska skolor eller om jag inte ska flytta dit så kanske till Skåne, skånska är ju så läckert! Eller Göteborg, eller Umeå varför inte liksom, i Umeå känner jag ju några i varje fall. Eller snarare en men nu ska vi inte vara så noga med att räkna.

Den enda nackdelen med om jag flyttar är att jag förmodligen måste göra mig av med min lägenhet som jag har nu, så tänk om jag inte trivs vad gör jag då? Ähum det här med att ta dagen som den kommer är inte riktigt min grej va? Men jag har hört att man kan hyra ut sin lägenhet undra om jag får det?

Sen kom jag på en annan sak att om jag flyttar så måste ju du flytta med mig och det kanske inte din sambo vill. Men vem bryr sig om vad han vill.. hehe

-finula, trött på Stockholm

Inga kommentarer: