fredag 25 maj 2007

Att läsa eller inte läsa?



Jag måste erkänna en sak. Det känns lite förbjudet att läsa andra människors bloggar, kalla mig gärna knäpp men det känns som om jag går och läser någons dagbok. Ja visst att de själva har valt att dela med sig av det de skriver om men det känns lite "fel" att läsa allt som vissa delar med sig av. Jag menar vissa bloggar som jag läser berättar om hur de skulle vilja dö, somliga berättar om hur det känns att deras käraste nyligen lämnat de, vissa om hur du går ner i vikt på bästa sätt även om det verkar som om de har ätstörningar men sen finns det de som berättar lite om hur dagen varit.

Jag tror att det är den sistnämnda bloggen som jag helst läser. Eller ja jag läser även gärna bloggar som handlar om ingenting alltså tankar som bara svävar. När jag försöker skriva min kära blogg så tänker jag att jag ska skriva något som inte är så personligt att jag inte skulle kunna dela med mig av det. Jag försöker tänka på att någon där ute i internet rymden kommer att läsa just min blogg och eventuellt skriva något. Å andra sidan kanske alla tänker så att vad gör det om någon här ute i rymden läser det jag har skrivit?

När jag då skulle komma på något vettigt att skriva om ikväll så var det helt blankt i huvudet, jag försökte få lite inspiration genom att läsa lite olika texter som folk skrivit idag och jag fastnade för en som handlade om att ha karaktär eller inte. Jag anser mig själv inte ha så mycket karaktär även om jag gärna skulle vilja. Jag skulle vilja vara den som alltid tänker först och handlar sedan när tanken svalnat ett tag. Jag är inte sådan utan väldigt känd för att vara den som handlar först och tänker sen när det är alldeles försent.. Men medan jag funderade på det där med karaktärens vara eller inte vara så kom jag fram till att även om jag inte är full av karaktär nu så har jag i varje fall mer karaktär idag än för några år sedan. Då var jag en katastrof nära att förfalla.

Ja nu ska jag fortsätta att surfa vidare här bland alla bloggar och kommentera hos de som jag vill kommentera hos, för även om jag läser din blogg så behöver jag inte kommentera för du vet ju inte att jag läst den... ha en trevlig natt..

3 kommentarer:

Hanna sa...

Fast då förutsätter du ju att man inte har koll på sina besökare, och det kan man ha även om de aldrig kommenterar serrdu ;)

finula sa...

jasså hanna, kan man? Jag är nog inte så säker på hur man gör? Så det kan du väl berätta..

kram

Hanna sa...

Det kan jag, fast jag tar det på Qx vid tillfälle, nu ska jag bada Pompe :)