söndag 20 maj 2007

Att plugga eller inte plugga det är frågan.

Nu har jag suttit här vid datorn i några timmar. Tanken var att jag skulle börja skriva på min examinationsuppgift som ska lämnas in om några veckor. Det är bra att ligga lite före så att man kan skriva om och fundera kring det man har skrivit om. Än så länge har jag inte skrivit något vettigt utan skrivit lite och sedan raderat för jag ansåg att det jag skrev inte räckte utan att det lät bara slarvigt och fel. Jag förstår inte hur det kommer sig att när jag ska börja skriva på uppgiften så låter det mer lockande med allt annat! Kanske är det så att jag borde städa lite i stället? Ska nog ta och damma och tvätta golvet. Varför hittar jag alltid på något annat att göra när jag ska plugga? Det kanske är så att det är meningen att det ska vara så?

Med tal om att städa, jag och min vän skulle åka bort i helgen och det gjorde vi. Tanken var att vi skulle stanna hela helgen men det räckte med en dag och en natt. Usch ibland undrar jag hur folk kan bo i en smutsig lägenhet, eller att säga att lägenheten var smutsig vore en rejäl underdrift. Det första som slog oss i ansiktet när vi kom in var en unken lukt som vägrade försvinna. Hey visst det kanske inte är så kul att städa men ibland måste man göra saker man inte vill, eller? Jag har aldrig varit i en så smutsig lägenhet i hela mitt liv, det låg gamla matrester överallt det luktade unket och cigaretter precis överallt. I badrummet så hade handfatet förvandlats till svart av smuts! Min astma hade det säkert väldigt trevligt där borta. Jag kunde knappt andas men försökte hålla andan ibland för jag vill inte vara den som gnäller. När jag satt i den hemska odören så slog det mig att jag vill hem, hem till min lägenhet, hem till mina saker men jag sa inget för vi hade precis anlänt. Morgonen efteråt var jag dock mer vågad och sa som det var att ta mig hem E! Och det ordnade hon. Ja så nu sitter jag i mitt lilla hem och trivs, borta bra men hemma bäst? Nja kanske inte men renhet kommer alltid först. Jag vill ju faktiskt inte hamna på sjukhus på kuppen.

Ja sådär nu har ännu några minuter försvunnit från min "pluggtid" jag kan fortfarande inte sluta irritera mig över att jag inte har någon disciplin utan gör allt annat förutom det jag ska göra! ja vad säger man det är inte kul att plugga heller men kanske otroligt nödvändigt? Ska ta tag i studierna direkt efter den långa promenaden som jag just bestämde mig för att ta!

Inga kommentarer: