söndag 14 oktober 2007

Bekräftelse- Tack

Jag är i en bekräftelsefas i mitt liv. Det känns lite larvigt och i och med att jag skriver ner det nu så känns det ännu larvigare än det gjorde i början. Men så är det just nu jag måste få höra hur duktig jag är även då jag inte är det.

Jag längtar till mitt jobb, jag börjar om en timme och jag önskar att timmen skulle kunna gå lite fortare men det är inte möjligt så jag får vänta 60 minuter som alla andra. Det är typiskt aldrig aldrig ska man ha fördelar. Pah! Anledningen till att jag längtar till jobbet är att jag då ska ta min favoritlista och gå till mina favorit vårdtagare. Agda 84 år tycker om mig, hon tycker att jag är söt och rar. Just det behöver jag höra. Sen har vi Åke 79 så säger att om han bara vore några år yngre skulle han bjuda ut mig på dans. Det är precis det jag behöver höra. Kanske inte egentligen av Agda och Åke men de är bra substitut. Sen har vi Klara 89 som säger att om jag behöver ha någon som referens så är det bara att ringa till henne. Åhh hon är så söt. Sen att hon är nästan döv och blind gör inte så mycket jag är nämligen en höjdare på att värma risgrynsgröt och byta blöjor. Det ni skolstyrelsen, där fick ni så att ni teg. Eller inte. (Sen vill jag bara göra en liten fotnot om det där med tystnadsplikt jag har bytt ut namnen på alla deltagare.)

Det är lite tragiskt att vara jag just nu, det är lite illa att jag inte duger som jag är i mina ögon just nu, utan denna yttre bekräftelse. Men jag tror eller önskar snarare att jag ska bli starkare snart. Jag är inte den typen som behöver veta hur bra jag är hela tiden egentligen men just nu behöver jag det hela tiden. Det är därför jag längtar mig blå till jobbet. Jag måste få jobba lite snälla då?

Jag önskar att den här fasen ska ge sig så att jag kan bli jag igen. En sak som jag är trött på i mitt liv det är det att man inte kan säga till någon att de är söta eller att man tycker det för så är man antingen dum i huvdet eller så får man en och vad går du på för något blick tillbaka. Jag min lilla fegråtta kan passa på att säga att jag tycker att M ser väldigt bra ut. Hehe det roligaste vore om hon läste detta. Men det gör hon nog inte.

-finula, bekräftelsefasen suger-

Inga kommentarer: