lördag 6 oktober 2007

En helt vanlig fredag.

Jag var hos frisören igår. Jag hatar att gå till frisören och det är därför jag drar mig in i det sista med att gå dit. Den här gången tog jag med dig vännen E och hon satt snällt och distraherade mig när frisören klippte. Jag hatar tanken på att folk rör mitt hår, jag äcklas i stället för de liksom jag hatar hår. Då sitter jag bara och lider, den här frisören var duktig, hon klippte och log. Hon hade jättevackra ögon också vilket gjorde allt lite jobbigt. Frisören hade också fint hår, det gjorde allt lite lättare för jag inbillar mig att frisörer som har snyggt hår klipper även snyggt. Det som jag tycker är svårt är att veta vart jag ska titta någonstans medan de klipper framför en, först tittade jag uppåt vilket resulterade i att jag stirrade på hennes bröst, så jag tittade neråt vilket givetvis resulterade i att jag satt och glodde på hennes skrev. Det slutade med att jag blundade, det kändes också lite mongo men det var så jag gjorde.

Det som var lite jobbigt det var att hon som satt i kassan satt och glodde och då menar jag glodde hela tiden på mitt hår också, så jag hade liksom två frisörer förutom att hon i kassan bara glodde så klart. Det var inte alls jobbigt jag lovar. Jag såg henne hela tiden i spegeln, men hon skämdes minsann inte hon fortsatte tillslut hade jag då tre människor som glodde på mig det var fruktansvärt vill jag lova! Jag som hatar frisörer fick då trippel uppmärksamhet, jippi eller inte. De som hade rätt att glo var min vän E och frisören så klart. Men jag kom därifrån helskinnad och med ett snyggt hår hon var superduktig dit ska jag igen, och den gången kommer det att gå lättare för nu vet jag vad som väntar mig. Och min vän E ska följa med det har hon lovat mig. Så om en månad bär det av igen.

Resten av fredagen var också mysig vi gick och åt på vår restaurang på söder och hade det väldigt mysigt. Vi fick dock inte samma butch servitris som förut men men hon som serverade oss den här gången var inte heller fy skam. Vi tänkte fråga vart den andra hade tagit vägen men struntade sedan i det för det skulle nog verka lite underligt.

Sen såg vi på film hemma hos mig, vi såg jakten på lycka och för er som inte sett den gå och hyr eller ladda ner den på en gång! Den är helt underbar! Sen fick jag feber så nu sitter jag här i min feberyra och drömmer mig bort till vackrare länder. Jag vill åka utomlands!

-finula, hon med den fina frisyren-

Inga kommentarer: