torsdag 11 oktober 2007

Framtid

Snart har min framtid hunnit ifatt mig. Snart är jag där jag länge velat vara. Jag är om någon månad helt färdig med mina studier på lärarhögskolan. Det känns stort för mig, och jag struntar fullt i om det är mindre stort för någon annan för det är min åsikt som räknas i det här sammanhanget. Ibland så blir jag så förvånad över att min framtid ser ut så här som den gör. Det hade jag inte trott för ett antal år sedan. Då trodde jag att jag vid det här laget skulle vara bränd och begraven men så lätt gick det inte.

Under min skoltid så var skolan det värsta jag visste, jag hatade att gå till skolan och skulle inte i min vildaste fantasi tänkt att jag skulle en dag bli lärare eller vilja bli det. Men saker och ting förändras och vi förändras. I gymnasiet trodde jag att det bästa jobbet jag kunde få var på marabou och det såg mina lärare till att trycka in i pannan på mig också. Det där med pedagogik har de nog inte läst så noga.

Men hur som haver så så blev det inte. Jag blev lärare och min framtid ser ganska så ljus ut. Jag har nått ett av mina mål och behöver inte ha så bråttom med de andra för allt kommer att lösa sig det vet jag. Någon dag kommer bitarna att falla på plats och då kommer jag vara väldigt glad, för jag förtjänar ett bra liv och det vet jag i dag. Till de människor som vill trycka ner mig eller smutskasta mitt liv vill jag bara säga att ni slösar er energi helt i onödan jag är nämligen inte ett dugg intresserad av ert skitsnack och mina vänner lyssnar ändå inte på det.

-finula, ser ljust på framtiden-

Inga kommentarer: