tisdag 2 oktober 2007

Klassfest

Jag fick ett brev i fredags där det stod att jag var bjuden på klassfest. Eller ja riktigt så stod det inte men jag var bjuden och det var ju kul. Det stod att det är nu 10 år sedan ni gick ut grundskolan och det betyder att det snart är dags för klassfest. Vaddå klassfest, jag satt och stirrade på lappen och kände klumpen i magen växa. Eh vilka gick i min klass? Visst minns jag några och allra mest minns jag min kära lilla heffa! I like you friend! Men resten då, jag var tvungen att rota fram den gamla dammiga klasslistan och titta efter.

Jag är fortfarande osäker på om jag vill gå, vem bryr sig om de lixom? Jag har levt mina 10 år (usch va gammal jag måste vara?) helt utan att tänka det allra minsta på dem så en sådär 10 år till gör ju ingen skada direkt. Eller hur? Det som var så roligt var att på lappen stod det att jag funderar säkert vad som hänt med alla, ähum ja nej det gör jag inte. Och hur de ser ut, vem f_n bryr sig? Har jag som svar på den frågan. Men om heffa går går jag om heffa inte går går inte jag heller.

Jag hade ju vänner där men jag vet inte om jag vill träffa de igen, det som var då var då lixom nu är nu. Jag vet inte om jag vill om det hade varit klassfest för oss som gick i gymnasiet ihop då hade jag tackat ja på en gång men just så var det inte nu.

Ja ja jag har ett tag på mig att bestämma mig, fram till den 24 november för det är då festen är planerad. Eller fest och fest vem vet det kanske blir klasskaos.. hehe

-finula, en aning anti klassfester-

Inga kommentarer: