söndag 21 oktober 2007

Dator krångel

Min dator krånglar, den brukar hålla i två timmar och sen lägger den ner. Den blir svart och börjar surra. Jag misstänker att den håller på att göra självmord och det gillar inte jag. Jag vill gärna att den ska hålla minst till januari gärna längre för jag har inte pengar att lägga på en nu dator just nu men det har jag i januari eller februari.
Men nu när jag vet att den kommer att hålla i två timmar växer nästa fråga fram vad ska jag göra under mina två timmar framför den? Igår valde jag att ägna mig åt en ny serie på svt.se som heter mia och clara och den var rolig riktigt rolig om jag ska vara ärlig. Det var en vän som föreslog den till mig och det var snällt.

Ja så jag har väl ungefär en timme kvar men jag får lite ångest över vad jag ska göra innan den slocknar. Jag borde plugga men jag orkar inte inte i dag säger min hjärna och jag håller med inte i dag den får faktiskt vila ett litet tag till. I morgon ska jag ta tag i verkligheten igen i morgon ska jag plugga igen.

Jag har suttit och sökt jobb också, inte för att jag inte har jobb nu men riktigt jobb sen när jag är klar. Jag har än så länge sökt två och chansen att jag ska ens komma in på intervju på någon av dessa två är minimal riktigt ruskigt liten. Sånt är livet försöker jag intala mig själv men jag lyckas inte riktigt med det. Jag måste ha ett jobb så snälla sätt ut lite fler jobb för då skulle jag bli glad ser ni.

nu ska jag surfa vidare klockan tickar och snart är det svart på skärmen.

-finula, pressad av tiden-

Inga kommentarer: