tisdag 13 november 2007

Andra avenyn

Jag skäms men jag måste erkänna jag tittar på andra avenyn. Det är inte många som vet vad det är men det är den sämsta såpan som mina ögon skådat på hur länge som helst. För er som är intresserade kan ni hitta såpan på svt:s hemsida.

Allt började en dag för några veckor sedan när jag fikade med en kompis. Hon sa att det finns en serie som man kan titta på genom svt:s hemsida som heter mia och clara och mycket riktigt så gick jag in på kvällen och tittade på den serien som är helt sjukt rolig. Efteråt såg jag reklamen för andra avenyn, ok tänkte jag, jag tittar väl vad det här är också. Den började bra den var faktiskt intressant i början så jag fortsatte att se avsnitt efter avsnitt. Tills den dagen kom då läraren har sex med en av sina elever då kände jag att nu får det vara nog, lite värdighet har man väl. Så jag stängde av och tänkte att aldrig mer jag tänker minsann inte se på det här nu har de gått över gränsen.

Men så gick det så som det brukar gå för mig jag gav efter och tankarna snurrade tillbaka till serien gång efter gång, jag var fast jag var tvungen att se hur det gick sen skulle han bli upptäckt eller skulle äcklet fortsätta? Så på sätt och vis har andra avenyn lyckats göra mig beroende och det är väl så allt beroende börjar en gång och sen är man fast? Ja man säger att nej jag är inte beroende jag kan sluta när jag vill men kan man det? Kan jag sluta när jag vill, och vill jag det?

Många som är beroende säger att det tillslut inte går att sluta, det går utför. Den frågan som jag ställer mig direkt är vill de sluta eller skyller de på att det är omöjligt att sluta för att få en anledning till att fortsätta. För då är det helt plötsligt synd om de, de har blivit offer för något större något som styr över de? Nej jag vet inte jag tar väl i som vanligt. Men denna såpa har gjort mig beroende och jag är inte villig att sluta att se på den ännu så jag fortsätter.

-finula, skyller allt på beroendet till andra avenyn-

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.