tisdag 12 juni 2007


Vart tog det fina vädret vägen? De senaste dagarana har varit helt underbara. Solen och jag har haft ett härligt och kravlöst förhållande, jag har legat under den och känt hur den strålat på min kropp. Men mer jag vill ha mer! Då har sprayflaskan kommit fram något säger mig att om kroppen är blöt så borde solen fästa sig vid den ännu mer. Jag vet inte om min teori stämmer men jag vill nog inte heller veta det... Badat har jag ännu inte vågat göra och när jag föreslog badandet till heffa så påminde hon mig om att det inte går ännu. Nåja var är solen idag, det skulle jag gärna vilja veta för jag har börjat skriva mitt klagobrev till solen det tar ju i för sig ett tag innan den når solen men det kan det vara värt. Den börjar ungefär såhär, Kära solen jag känner mig besviken riktigt sårad om jag ska vara ärlig för nu är det så att jag skulle vilja ha mer, jag vet att vi hade ett kravlöst förhållande i början men man kan väl ändra sig? Nu skulle jag vilja ha svar på varför du sviker mig såhär?
Jag förväntar mig inte något svar men det skulle vara bra om det kom ett. I form med att kära finula jag ber om ursäkt och ska genast återkomma..

Nog om det. En bra sak med att det är molnigt idag är att jag tog mig till gymmet. Det är ju trots allt mitt andra hem. Där får jag ta ut mig så pass att jag sedan kan gå hem och känna mig rofylld inombords Det jag däremot blir frustrerad på är att jag inte kan lyfta lika mycket som jag skulle vilja. Jag skulle vilja öka på vikterna lite till men det går helt enkelt inte min kropp orkar inte det ännu men så småningom kanske?

Hörde ikväll av mina arbetskollegor att det förmodligen skulle bli sol imorgon igen! Och jag hoppas innerligen det! Jag vill ha sol sol och ännu mera sol. Tänk att man aldrig kan vara nöjd med det man får....

-finula, aningens rastlös och rotlös-

Inga kommentarer: