fredag 29 juni 2007

Jasså redan?

Den här veckan har verkligen bara flygit ifrån mig. Det känns som om det var måndag igår, men nej det var det tydligen inte. Det har varit lite utav en kaotisk och förvirrande vecka den här veckan och jag önskar innerligt att nästa vecka ska bli lite bättre eller lite mycket bättre helst. Det känns som om vissa saker händer bara mig och jag funderar seriöst på att köpa en ny mobil för den som jag har nu verkar inte tycka om mig. Som tur är så är jag nu ledig några dagar så att jag får chansen att vila upp mig lite så att det blir lite människa av mig.

För att fira att det är fredag idag blev det lite shopping. :) Min cykelkedja behöver smörjas så jag gick in på Claes Ohlsson och köpte kedjespray. Jag måste sett ut som ett riktigt fån när jag gick in dit och frågade om de hade kedjeolja ja alltså till en cykel som behöver smörjas? Ähum hennes blick går inte att förklara i ord. Men ja hon förstod i varje fall vad jag menade och stod och förklarade länge hur jag skulle spraya och pyssla med cykeln. Hon berättade även skillnaden mellan kedjesprayen och cykeloljan vilket var väldigt snällt, hon var verkligen duktig men jag var inte lika intresserad av att veta skillnaden som hon av att berätta. Så nu sitter jag här och glor på min burk i morgon då ska min lilla cykel bli glad för då ska den få lite spray! Sen är det bara att cykla på.

Sen så var jag tvungen att gå in i skoaffären och köpa skor för det är viktigt att ha bekväma och snygga skor på fötterna. För om man tänker på saken så är det faktiskt fötterna som bär en hela dagen lång och det tänker inte många på. Det är klart att de behöver ha lite belöning de också. Jag är riktigt nöjd med mina skor och i skoaffären känner jag mig hemma för där hittar jag galant. Jag riktigt känner hur mina girlypoäng växer så att det knakar men vad gör det egentligen?

Som en bra avslutning på den korta shoppingrundan gick jag förbi låssmeden och köpte ett lås som jag kan hänga på min förrådsdörr, jag måste nämligen röja bort lite saker från min lägenhet som jag eventuellt skulle vilja ha i framtiden och med min lilla yta som jag har att använda mig av så finns det inte plats att förvara onödiga saker på. Så i morgon då vet jag vad som gäller, först ska jag träna sen röja i lägenheten och bära ner saker till källaren och som en väldigt bra avslutning på det hela ska jag ha en dejt med mig själv. För det känns som om det var väldigt länge sen jag bara var för mig själv i min lilla vrå och jag behöver tid för mig själv.

-finula nöjd med shoppingrundan-

1 kommentar:

Heffa sa...

Fortsätta shoppingen i Kista måntro?

Haha, såg du på tv ang. shoe-aholic? Det gjorde jag. *fniss*

Kedjespray och meckning - just ask Heffa!!

Sköt om dig!

Kram