onsdag 6 juni 2007

Tjefest och offline


Igår var jag på tjejfest, en fest där bara tjejer är välkomna. Det var en väldigt trevlig fest, faktiskt trevligare än jag trodde att det skulle vara från början. Jag kan däremot inte sluta förundras över hur de flesta där inne såg ut som killar. Inget ont om de men jag förstår inte poängen i att säga att man tycker om tjejer om man ser ut som en kille själv. Jag personligen tycker att en tjej ska se ut som en tjej.

Sen idag när jag vaknade alldeles för tidigt enligt mitt morgontrötta humör lovade jag mig själv att inte dricka på väldigt väldigt länge i varje fall inte förrän på lördag. För min kropp värkte så otroligt mycket och jag visste inte riktigt om jag skulle vara kapabel till att jobba, men jag gick dit ändå. Väl på jobbet så kom jag på att jag förmodligen glömt huvudet hemma i sängen för nästan allt jag gjorde blev galet. Jag värmde upp ägg i micron även om jag vet att man inte ska göra det! för då sprängs ägget. Sen så värmde jag soppa åt en annan och den hällde jag ut på golvet så det var bara att börja om från början igen. Som tur var så gjorde jag inte några hemska misstag som att glömma ge medicin åt någon eller något liknande. Mina kära kolleger hade i varje fall kul åt mig för de har inte sett mig så trött och seg på länge. De påminde mig även om att i morgon är en helt ny dag, vilket jag tycker är bra! :)

Nu när jag sitter här vid datorn vid 23 på kvällen slår det mig att jag börjar vakna till det är inget bra tecken för då kommer jag förmodligen ligga och stirra i taket halva natten. Det är väl lika bra att dricka lite te och läsa lite i en ny bok som jag införskaffat mig. Böcker är mitt liv!

1 kommentar:

Heffa sa...

Jepp, idag är en ny dag med massor utav spännande möjligheter!

Sköt om dig! Och du - klart du skall dricka snart igen - här finns alltid vin på kylning!

Kram