söndag 1 juli 2007

Planeringen förstörd


Mina planer för helgen fick sig en liten överraskning. Helt utan förvarning så blev jag hundvakt åt grannens hund Elivs. Vilket inte gjorde mig så mycket i och med att jag ändå skulle sitta och plugga hela helgen, och pyssla hemma så mycket. Jag har pysslat och slängt en massa skräp som legat och gömt sig i min lägenhet. Vissa saker förstår jag inte riktigt varför jag har sparat men jag kan tänka mig att då när jag la undan de istället för att slänga sakerna verkade planen väldigt bra. Vad ska jag t.ex. med en ljusstake till vars kamrat har gått sönder för länge sedan, eller en trasig tomteluva? Sen alla dessa kartonger som jag sparat hmm aja nu är de slängda i varje fall.

Hunden gör inte städandet lättare men jag trivs med att ha någon hemma som tassar omkring och rör på sig. Det gör mitt hem lite mer hemtrevligare så jag kanske borde skaffa mig ett litet husdjur. Varför inte skaffa en liten katt som kan gå omkring här? Eller en mini hund? En stor hund vore dumt i och med den lilla yta som jag har tillgodo och sen med tanke på min allergi som jag har. Ja jag vet inte kanske ska nöja mig med att vara djurvakt? Å andra sidan känns det lite förbjudet att skaffa ett till djur efter Chaplin och Laban men man måste gå vidare eller hur? Jag vet ju att de två hade ett bra liv så länge de levde och det är väl det som är huvudsaken. Som tack för att jag var hundvakt så fick jag en jättefin present! Ett par fina skor. Så under den här helgen jag har köpt två par skor och fått ett par kan man ha det bättre? Jag tror inte det va?

Det där med pluggandet går inte heller som planerat för det är så att jag fastnat på en rolig spelsajt i stället som heter king.com och det är hundra gånger roligare att spela där än öva på engelska ord så som undernäring och skyttegravar. Ja jag antar att ni håller med mig. Men om ni får för er att plugga lite engelska ord så kan ni gå in på fedja.slav.su.se/ot det är ganska roligt det med. För man lär sig en massa bra ord och de kan man säkert ha användning för i framtiden!

Om några timmar är den här veckan slut och en ny vecka står på tur med nya överraskningar och planer. Jag hoppas på att det blir en bra vecka och ett härligt väder. Sen för övrigt är det bara sex veckor kvar på mitt sommarvikariat!

-finula nöjd med tillvaron-

4 kommentarer:

Heffa sa...

Det är SÅÅÅ himla skönt att städa! Visst känner man sig duktig efteråt?!

Ja du, en katt har jag tjatat om!

Ha det!

Kram

finula sa...

ja jag vet att du har tjatat om det.. hehe men jag måste ju få tid att vänja mig vid tanken och nu har jag fått det ;)..

Ja nu känner jag mig ruskigt nöjd med mig själv!

kram

Hanna sa...

du kan få fortsätta städningen här om du vill?

finula sa...

Men inte kan jag väl komma och städa hos dig heller? Du hade väl städat redan.. hehe