fredag 6 juli 2007

Tankeläsare

Jag anade redan igår att jag skulle försova mig i morse, jag tror att det berodde på den långa promenaden på kvällen vilken i för sig var trevlig. Ja ja i alla fall så när jag kom till jobbet en timme försenad så låg det en lapp på bordet där det stod vänta här jag kommer kl 8 tillbaka. Givetvis stod det även mitt namn på så att jag skulle förstå att lappen var till mig. Så jag satte mig ner och väntade och väntade, halv nio så bestämde jag mig för att ringa till den person som jag väntade på. När hon svarade så sa hon irriterat att förstod du inte att jag ville att du skulle ringa mig på direkten. Jaha nej det hade jag givetvis inte förstått men shit jag kan inte läsa tankar!
Irriterat begav jag mig iväg till min första vårdtagare. väl på plats så frågade jag vad hon ville ha på smörgåsen då får jag tillsvar att det spelar ingen roll. Sen när jag räcker fram ost smörgåsen säger hon barskt jag ville ha skinka på. ÅH tänkte jag för mig själv, hur exakt hur skulle jag kunna veta att det var det du ville ha på jag frågade faktiskt först. Men men jag bytte pålägg och gick vidare. Sen så gick jag och städade och efter städet frågade jag vart jag skulle lägga dammtrasan, äsch lägg den i badrummet så jag hängde den på en hink som stod där inne. Så när hon går in så skriker hon att nej inte där förstår du väl utan här och pekar på ett helt annat och annorlunda ställe.

Tänk vad bra det skulle vara om jag vore tankeläsare för då skulle jag kunna veta exakt vad alla tänker hela tiden. Då skulle jag inte göra några fel och det skulle inte uppkomma några missförstånd. Jag vill ju gärna veta vad alla människor tänker så det vore nog toppen. Ja eller inte föresten, det vore kanske ingen trevligt att veta om folk tänkte elaka tankar om en eller hur? Men bara ibland vore det riktigt underlättande att veta vad de tänkte. Jag har ibland lust att säga till folk att du jag är ingen tankeläsare så säg vad du menar istället för att tro att jag kan lista ut det själv. Det skulle underlätta åt oss båda.

- Finula, noll poäng i tankeläsning-

Inga kommentarer: