lördag 7 juli 2007

Drömmar av alla dess slag


Jag funderar på att gå och lägga mig snart, jag ska ändå upp rätt tidigt i morgon och om jag inte sover tillräckligt länge så kommer ingen vilja ha med mig att göra det är en sak som är säker. Problemet är den att jag har drömt en läskig dröm några nätter i följd, och det är denna dröm som gör att jag drar mig för att gå och lägga mig. Det är egentligen fel att säga att drömmen i sig är läskig för det är den inte, utan det läskiga är att den fortsätter där den slutade natten innan. Det är det som är läskigt. Jag har aldrig haft en sådan dröm förut som bara fortsätter natt efter natt. Visserligen har jag haft drömmar som återkommer men det här är något nytt. Det ruskiga med den här drömmen är att den innehåller människor som jag känner väl, den är som en drama ungefär och skulle kunna verklig. Kanske är det så att dessa saker kommer att hända en dag på riktigt? Vore det smart då att kanske börja varna vissa människor? Nej jag håller inte på att bli galen jag lovar jag försöker bara få lite struktur i drömmen.

Jag har visserligen haft sanndrömmar förut men jag är mycket skeptisk till att denna dröm kommer bli verklighet. Det får den helt enkelt inte bli. Sanndrömmar är riktigt läskiga också tycker jag. Det är skrämmande att se saker som sedan händer. Jag drömde en sak innan den här följetång drömmen som visade sig vara en sanndröm. Det om något var riktigt skrämmande synd bara att sanndrömmen inte kommer tillbaka för jag vill veta hur den slutar. Kanske är det så att jag ändå får veta det, eller den kanske redan är slut?

Jag har en annan dröm som också är återkommande, den handlar lite om min död. (okej jag vill inte dö nu, så att ingen missförstår.) Jag drömmer då att jag bråkar med någon person, och det slutar med att springer till min bil och börjar köra gråtandes därifrån. När jag kör på vägen så ser jag inte att det kommer en bil mot mig på min körbana så den kör på min bil. Jag hör smällen och ser hur mitt blod flödar ut ur kroppen, jag dör självklart på en gång i och med att ingen överlever en sådan krock. Den drömmen var läskig från början men efter den tionde gången så började jag vänja mig. Jag kommer nog att dö i en bilkrock det är jag nästan helt hundra på.

Nej usch drömmar är lite konstiga, en av mina vänner sa till mig en gång att hon läst någonstans att våra drömmar kommer från vårt undermedvetna. Ja det kan vara så men hur mycket kan det gömma sig där i det undermedvetna?
Jag vet inte jag, jag tror att det där med drömmar är lite som med vädret det går inte att styra dem. Jag måste ändå sova och sen får väl drömmen bli vilken det blir.

-finula, drömmer om vackra drömmar-

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada. If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).