onsdag 4 juli 2007

En dag i taget.


Idag när jag jobbade kom jag på mig själv när jag nynnade på en låt som jag lärt mig när jag jobbade på förskolan ett tag. Den går såhär.. Dagarna de kommer efter varandra Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, Lördag, Söndag men Måndan försvann Måndag Måndag kom tillbaks annars fattas det en dag Måndag Måndag kom tillbaks tack ska du ha. Och så fortsätter den tills man plöjt igenom alla veckodagar. Jag vet inte riktigt varför jag sjöng på den men jag tror att det var för att jag behövde ha någonting att nynna på.

Jag fick den stora äran idag att vistas i tvättstugan och ta hand om vårdtagarnas tvätt, det var ju inte riktigt det jag hade tänkt mig när jag cyklade ner på min cykel till jobbet i morse men det var bara att sätta igång så att man skulle ha det gjort. Medan jag höll på i tvättstugan så tjafsades det friskt omkring mig, jag förstår inte varför folk just orkar tjafsa i tvättstugan. Det fanns trots allt över femton maskiner och fem torktummlare. Det var någon dam som höll på att skrika på en annan för hon hade minsann tagit HENNES maskin. Oj shit tänkte jag för mig själv står det namn på maskinerna? Jag hade nästan lust att fråga men jag kan tänka mig att jag hade fått ett otrevligt svar tillbaka för hon var långt ifrån smilegropar. Det blev däremot lite otrevligt på slutet när jag skulle vika all tvätt, för det var någon tant som fick för sig den briljanta idén att hon skulle titta på mig medan jag vek all tvätt. Det var väl ok den första kvarten men efter en halvtimme blev det lite irriterande. Då gick jag in i toaletten i en kvart och satt där och när jag kom ut igen så var tanten borta och jag kunde vika min eller ja min och min tvätten i varje fall i lugn och ro.

Efter jobbet gick jag och storhandlade i mataffären. Jag vet inte riktigt vilken magisk makt mataffärer har på mig men när jag går omkring där och lägger mat i min lilla vagn så blir jag hungrigare och hungrigare för varje vara som landar i korgen. Jag kan gå omkring där i mataffären och känna hur saliven växer i munnen, det är inte så att jag står och dreglar direkt men inte långt ifrån.. hehe Så när jag har handlat klart så skakar hela min kropp och är helt plötsligt väldigt hungrig. Jag är nog ensammast om i hela världen att ha en kropp som fungerar så här. Så när jag kom hem så var jag tvungen att ta något att äta på, så att jag skulle orka packa in allt i kylen och frysen. Jag kanske borde poängtera att jag ätit en halvtimme innan jag gick in i affären så det var inte så att jag var hungrig innan jag gick in.

I morgon blir en spännande dag på jobbet, vi ska få besök undra hur det kommer gå. Vi har ju planer men men vi får se som sagt..

-finula, trött men vid gott mod.

Inga kommentarer: