onsdag 11 juli 2007

Semester?

Det råder ju semestertider, och alla människor har semester nu. Jag vill också ha semester men nope inte ännu. Jag har tagit ledigt en vecka och jag längtar som en galning till vecka 31. Det är inte så många veckor kvar till dess men det känns ändå som om tiden går lite långsammare bara för att jag ska känna att jag är den enda som inte haft någon semester ännu. Å andra sidan så de som har haft semester redan fick ju inte så vackert väder. Jag tror att de vackra vädret väntar till min vecka. Eller så hoppas jag bara det för det är tungt att jobba när det är hett ute. Mycket lättare att jobba nu när det är svalare.

Jag har minsann planerat min semester också, eller jag råkade dubbel boka mig den veckan för jag hade totalt glömt bort att det minsann är pride då. Jag hade lovat mina vänner att jag skulle gå på den i år, har bara varit där en dag för länge sedan, och det räckte för mig det var ingen kul. Vissa av mina vänner tycker att det är konstigt att inte priden står högst upp på min priolista men det har sina förklaringar, jag är inte så intresserad helt enkelt. Jag finner inget nöje i att sitta och titta på alla desperata tjejer och killar som finns där. Visst nu är det inte så att alla som går dit är desperata, men majoriteten då. Jag är inte den typen av tjej som kan festa dygnet runt och tycka att det är roligt ens. För mig räcker det att festa lite då och då, det är inte så att party står högst upp på min intresse lista. Jag tycker inte om att bli tvingad till att festa utan vill göra det när jag har lust och inte bara för att det är något jippo på G.

Aja nog om det. Det jag ska göra på min semester är alltså att åka till gotland. Jag har aldrig varit på gotland men jag ska få världens bästa guide där nämligen min vän Elina. Hon kommer ju därifrån så det vore illa annars. Frågan är bara var ska vi bo? Hon har lovat mig att hitta ställen där vi kan sova på, att man inte får vara så petig med var man bor har jag redan räknat ut men hon har lovat att det inte blir tält. För jag sover inte i tält, eller så krävs det en riktigt bra övertalningsförmåga för att få mig att krypa in i ett tält och sova där. Det kan tydligen bli så att vi får byta ställe varje natt men men vad gör det? Inget för mig i varje fall. För jag ska åka bort till gotland!

Så nu när vårdtagarna frågar vad jag ska göra på min semester så har jag svaret; jag ska åka till gotland! Och det ska ni veta att jag längtar!

-finula, drömmer om vecka 31.-

3 kommentarer:

Heffa sa...

Gör det som känns bäst för dig på semestern!! Det är bara du som kan känna det!!

Vi ses och hörs!

Kram

Hanna sa...

Tycker att det är kul att du dömmer ut hela Pride på ett enda besök för länge sen... Pride är ju SÅ mycket mer än desperata människor, faktum är att jag inte sett särskilt många sådana alls! Inte festar jag heller, det finns behållning ändå!

Men Gotland lär inte göra dig besviken! Det är en underbar ö! Hoppas du hinner se så mycket som möjligt!!

finula sa...

Heffa: Ja det är ju det som jag planerar att göra. Det är ju min semester..hehe

Hanna: Ja det är säkert sant, det beror ju på vilka man går med. Men men jag ska som sagt till gotland. :) Ja jag ska se massor av saker.. :)