onsdag 18 juli 2007

Gnällspik

Usch jag är så trött på mitt eget gnällande idag men ändå kan jag inte sluta. Jag vet inte snart vart jag ska vända mig men jag hoppas att i morgon är det bättre.

Idag har allting som kan gå fel även gjort det, det började redan i morse när jag skulle hälla kaffe i kaffekoppen, tror inte ni att jag tog och tappade koppen på golvet så att det skvätte kaffe över hela golvet och koppen gick sönder i tusen bitar. Så det jag fick göra då var att börja torka och samla ihop skärvor från koppen precis vad jag hade tänkt mig, eller inte. Sen så tänkte jag att jag ska ta och rosta en smörgås som kompensation för kaffet och jag står och väntar snällt vid brödrosten och väntar sen ploppar brödet upp problemet var att brödet då förvandlats till en kolbit!

Det blev inte bättre på väg till jobbet, min cykel låter som jag vet inte vad. Så alla människor som var ute och gick, (inte så många pga av att det var tidigt) vände sig om och tittade på mig och min låtande cykel. Min teori var att jag var för tung för den men heffa avfärdade den lite snällt. Det är nog så att det är ett annat fel. Lösningen skulle vara att köpa en ny cykel men jag vill inte ha en ny cykel utan min cykel så jag får stå ut med att det låter.

På jobbet gick också allt fel, först så gick jag fel så jag gick till en av mina vårdtagare försent det var inte populärt. En annan tog as mycket tid och det hade jag inte heller räknat med. Min mat som jag tog med mig smakade äckligt så jag fick slänga hälften. Som tack för den dåliga dagen åkte jag på ledsagning och hur mycket kan gå fel då? Nej precis inget borde gå fel då. Men tror ni inte att den idiotiska taxi chaffören kör fel!! Han åker till Lidingö när vi ska till Rissne. Så vi kom snyggt en tjugo minuter försent och jag som hatar att komma försent.

Så nu på kvällen har jag suttit och gömt mig i min lägenhet, så att jag inte förpestar tillvaron för alla andra runt omkring mig. För jag är bara lite gnällig idag, eller mycket bedöm själv. Imorgon däremot då kommer det vara en bra dag. Det har jag bestämt.

-finula, gnällig som bara den-

Inga kommentarer: