onsdag 25 juli 2007

Glädje

Det var boxpass igår igen. Det är kul med box har jag konstaterat men nästa vecka blir det ingen box för då är jag bortrest. Jag och vännen är bra på att boxas förutom de gånger jag sparkar henne på armen i stället för på mitzen. Men jag tror att hon förlåter mig, jag påpekar ju att det enbart är för att hon ska komma ihåg mig jag gör så. :) Jag saknar dock träningsvärken som brukar komma efter de passen. Men i och med att den lyser med sin frånvaro så får jag vara glad för den värk jag får. Det är lite sjukt kanske att tycka om träningsvärk men jag är sån som tycker om den värken för då vet jag att muskeln är uttröttad. Sen tycker jag lite synd om instruktören som måste skrika halsen av sig under passet, hon låter lite väl hes på slutet undra hur hon låter när hon kommer hem? Stackarn.

Nu är det inte många dagar kvar tills jag far iväg till Gotland! Det ska bli skönt att resa bort ett tag, och jag hoppas att det blir fint väder. Jag ska för säkerhetens skull ta med mig paraply så att jag inte behöver bli blöt ifall det skulle regna på solsäkra Gotland. Båtresan blir väl inte direkt rolig men sen blir det kul, vi ska bara byta sovplats en sådär fem gånger. Det orkar man väl?

Snart tillbaka till jobbet, tanten andas fortfarande som tur är. Jag börjar vänja mig vid tanken att hon ska dö en dag. Jag kan tänka mig att jag tycker att det är hemskt i och med att jag inte sett en död människa förut. Men det är en del av livet helt enkelt, det är inte något jag kan kontrollera ändå. Jag tänkte däremot att hon skulle leva åtminstone veckan ut, för sen är jag ledig och kan inte hitta henne liggandes död sängen.

-finla, glad idag-

Inga kommentarer: