onsdag 15 augusti 2007

Det där med beslut ångest

Igår kväll var det tenta kväll. Jag kom iväg med andra ord, fortfarande på bussen på väg mot universitetet tvekade jag om jag verkligen skulle skriva tentan eller inte. Men jag gick dit beslutet var ganska enkelt när jag väl gjorde den. Självklart placerade de mig längstfram! Kom igen hur snällt är det? En sån som jag som darrar INNAN jag går in i salen. Så jag satt där och kände hur hjärtat höll på att falla ur sin plats, men jag sa inget. Träffade en gammal kursare också och pratade med henne ett tag eller försökte sen efteråt började jag tänka på vad vi pratat om men jag kom inte på något. Ja mina tenta nerver är icke existerande. Det finns inget som jag hatar så mycket som att sitta i en sal full av människor där alla är tysta och fokuserade på papprerna framför sig. Ingen säger ett knyst och man hör så fort någon suddar eller nyser. Apropå det där med att sudda, det är också en sak som jag hatar. För tänk om den personen som suddar suddar bort något som jag också har skrivit och sen får den rätt och jag fel? Usch nej salstentor är rena pinan. Som tur är så har jag inte en enda salstenta i höst. För er som vill veta så var tentan enkel det är den lättaste tentan jag gjort på länge och jag är helt hundra på att jag klarar av den! Men glädjen varade inte så länge för det här var en tenta jag inte behöver göra, alltså de poäng den ger mig behöver jag egentligen inte just nu. Jag skriver tentor tydligen för skojs skull...

Efter tentan träffade jag E och det var länge sen vi sågs sist eller inte. Då hade ju nervositeten släppt som tur var. Det var trevligt att gå på medborgarplatsen och prata och bara vara. Sen kom jag på att jag skulle upp tidigt för jag jobbade idag dårå.

Så nu sitter jag här och väntar, vad jag väntar på får ni kanske veta en annan dag.. Medan jag väntar lyssnar jag på min nya favorit cd men Sarah Dawn Finer hon har en så fin röst! Tänk om man kunde sjunga som hon.. Det kan inte jag, för när jag sjunger så låter det mer som stucken gris.

-finula, hon utan tenta nerver-

Inga kommentarer: