söndag 26 augusti 2007

Dejta eller inte dejta.


Det börjar bli lite trist att vara jag. Satt tidigare och funderade på om jag skulle börja dejta, men efter ett tag började jag fundera på varför? Jag har ju det ganska bra själv också. Hur skönt är inte det att sitta i soffan och bråka med sig själv om vem som har slängt ner strumpan på golvet. Det var inte jag säger jag högt för mig själv och kommer på att jag är ju ensam så det var nog jag ändå. Sen är dejtande svårt det krävs nästan mer jobb än man har nytta av det. För tänk du eller i det här fallet jag då måste först hitta den där personen jag vill dejta och sen måste jag komma på något att säga om mig själv. Eller ja först måste man ju träffas, och då måste den andra parten också gå med på det. Jag måste lägga ner energi på en annan människa som inte känner mig och som kanske inte alls är intresserad sen i slutet ändå eller tvärtom dårå att jag inte är intresserad. Hm men hur som haver så. Då har jag lagt ner tid i onödan jag har slösat min energi på något som inte blev så bra ändå i slutet ändå. Hur klokt är det då? När jag lika gärna kan göra något annat, te.x jobba. Men det skulle vara sjukt kul att hitta någon snart för mitt kärleksliv är icke existerande så även mitt dejtande.

Synd att jag inte kan dejta någon av mina vänner för det skulle spara mig så hemskt mycket tid, de känner mig redan, jag känner de och jag tycker om mina vänner hemskt mycket. De vet mina speciella egenskaper så som att jag älskar kyckling, och pommes frites osv. Men nu går ju inte det för känslorna finns inte där inte på det planet tack och lov.

Nej jag får ta tag i det där med dejtandet snart då. Men ärligt hur gör man? Finns det någon bra bok som handlar om det kanske? Såg ett program tidigare idag på tv, (kanske är det därför jag är inne i dejting fasen?) där sa de att av 430 dejter så är det 1 som är den rätta för dig, ja alltså det är ganska dåliga odds, eller hur? Jag har inte ens träffat så många människor i hela mitt liv eller jo det har jag men inte i det syftet. Så hur gör man då när man vill dejta någon, det är ju inte så att man bara kan gå fram till någon på gatan och säga att hey du verkar nice ska vi dejta? Nej jag ska nog lägga dejtandet på is, för jag har ju egentligen ingen tid heller. För jag pluggar och sen jobbar jag så det är förmodligen ingen som vill träffa mig bara när jag kan. Eller så får jag träffa någon som har lika lite tid som jag. Äsch jag vet inte, jag vill och sen vill jag inte. Jag kanske får träffa någon som är lite som jag, men inte förmycket för då blir det jobbigt. Sen är det väl inte inne att dejta längre, folk dejtar inte längre va? Uäh jag hatar att vara ute. :(

-finula, dejta eller inte dejta det är frågan-

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tror dejtandet faller sig naturligt när det är dags :)

finula sa...

Ja kankse men tänk om det inte är dags någonsin?? Du vet ju att tjejer är komplicerade :S