fredag 17 augusti 2007

Hjälp!


Jag blåser bort, eller ja kanske inte men nästan. Hur mycket får det blåsa egentligen? Jag hade svårt att ta mig till jobbet med min cykel för den höll på att blåsa omkull hela tiden självklart hade jag motvind som gjorde mitt cyklande mycket tyngre. Det verkar som om vinden är emot mig, eller är det jag som är mot vinden? Jag vet inte riktigt men något sådant är det i varje fall. På jobbet var det lugnt för engångs skull men man ska inte säga det högt för då är det någon som sjukskriver sig på en gång ja jag är en sån som tror på sånt, så låt mig göra det.

När jag väl kom hem så skulle jag ut med grannens hund, varken han eller jag tyckte att det var speciellt mysigt att gå där ute i stormen så efter en timmes promenad vände jag om och gick glatt hemåt. Men tror ni att vovven ville gå hem eller? Nej självklart inte han ville minsann sitta på gräsmattan först. Ja han fick det även om jag inte ville stå där som ett fån och titta på den nöjda hunden.

Efter ett tag hemma så upptäckte jag att min frys hade gått sönder, precis vad jag behövde eller inte. Det luktade äckligt i hela min lägenhet, så det jag har roat mig med nu ett tag tillbaka är att städa i en äcklig frys och slänga en massa mat som jag hade planerat att äta upp.

-Finula, verkar som om jag vaknat på fel sida idag-

(Eh alltså det var inte riktigt så jag menade, självklart förstår jag att du mår dåligt och att vi alla fungerar på olika sätt men jag kan ju inte veta hur du fungerar när jag inte känner dig eller hur? Nej sårad är jag absolut inte och det trodde jag aldrig var din mening. Jag tycker att det var synd att jag inte fick chansen att lära känna dig det var ungefär det jag ville ha sagt. Använde väl fel ord. Intresserad av att lära känna dig mer ungefär så. )

Inga kommentarer: